מה זה UTM?

UTM הוא ראשי תיבות של Urchin Tracking Module, מערכת סימון קישורים שמטרתה לעזור לכם לעקוב במדויק אחר התוצאות של פעילויות השיווק הדיגיטליות שלכם. בפועל, מדובר בפרמטרים מיוחדים שנוספים לסוף הקישורים שלכם, כך שכל קישור שתשתפו יכלול מידע ברור ומדויק על מקור התנועה לאתר שלכם.

לדוגמה, קישור עם UTM יכול להיראות כך:

www.example.co.il/?utm_source=instagram&utm_medium=story&utm_campaign=summer_sale

בקישור הזה:

למה משתמשים בפרמטרים של UTM?

שימוש נכון ב-UTM יאפשר לכם:

הפרמטרים העיקריים של UTM (ואיך משתמשים בהם נכון):

ישנם חמישה פרמטרים עיקריים שצריך להכיר:

איך לבנות קישור UTM בקלות?

הדרך הכי פשוטה ומהירה ליצירת קישורי UTM היא שימוש בכלי החינמי של Google בשם "Campaign URL Builder". אתם רק מזינים את הפרטים הרלוונטיים, והכלי כבר עושה עבורכם את העבודה.

איך מנתחים קישורי UTM באמצעות Google Analytics?

לאחר שיצרתם והפצתם את הקישורים עם UTM, חשוב לנתח את התוצאות בצורה נכונה כדי לקבל החלטות שיווקיות יעילות יותר. ב-Google Analytics תוכלו למצוא את הנתונים תחת התפריט "Acquisition" > "Campaigns" > "All Campaigns" . כאן תראו רשימה ברורה של הקמפיינים שלכם, מקורות התנועה והמדיה שהגדרתם באמצעות הפרמטרים של UTM.

תוכלו לבדוק כמה מבקרים הגיעו מכל ערוץ או קמפיין, מה הייתה איכות התנועה מבחינת זמן שהייה, מספר דפים לביקור, ואחוזי המרה. השתמשו במידע הזה כדי לזהות במהירות מה עובד מצוין ומה דורש שיפור, ולהתאים את אסטרטגיית השיווק בהתאם.

טיפים לשימוש נכון ומועיל ב-UTM

דוגמאות לשימוש נכון ב-UTM

נניח ואתם מנהלים קמפיין בפייסבוק לחנות אונליין בשם "FashionStyle" עם מבצע אביב 2025. דוגמה לקישור נכון יכולה להיות:

www.fashionstyle.co.il/?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_campaign=spring_sale_2025

במידה ויש לכם ניוזלטר שבועי:

www.fashionstyle.co.il/?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=weekly_newsletter

סיכום – UTM כלי פשוט ששווה המון

לסיכום, שימוש נכון ועקבי ב-UTM יהפוך את תהליך המדידה, הניתוח והשיפור של הקמפיינים שלכם לפשוט ומדויק בהרבה. ככל שתדייקו ותקפידו יותר, כך תצליחו לקבל החלטות שיווקיות אפקטיביות וחכמות יותר. התחילו לשלב קישורי UTM בקמפיינים שלכם כבר היום, ותראו את ההבדל בעצמכם!

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *